Tuesday, October 6, 2009

Lawatan ke Loji..

Tuesday, October 6, 2009
Helo. Hari jumaat yg lepas (perawan x ingat tarikh.. hehe..), perawan bersama rakan2 kelas pergi melawat Loji Air Kumbahan.. Somewhere in Kajang.. hehe.. lawatan ini bertujuan sebenarnya bertujuan menerangkan fungsi Indah Water kepada masyarakat.. Jika anda semua nampak Loji Indah Water, apakah yg berada difikiran anda? mesti tempat buang taik kan.. ee yikes!

ok, mari kita lihat same2 fungsi sebenar loji kumbahan ini.. berdasarkan apa yg perawan faham.. hehe.. loji Indah Water ini sebenarnya adalah tempat penerimaan sisa-sisa kumbahan dari perumahan serta kilang di sekitar loji berkenaan.. selepas itu sisa2 ini akan diproses dalam beberapa pemprosesan yg perawan x dpt dinyatakan disini.. (sebab x igt) hoho.. selepas itu, sisa kumbahan itu akan ditapis dan yg kotor akan dikering dan dibuang serta air yg bersih akan dibuang..

itulah sedikit sebanyak apa yg perawan tahu tentang Indah Water.. nak terangkan lebih2 takut salah fakta pulak.. hehe.. ada pesanan daripada pegawai Indah Water tersebut kpd masyarakat :
BAYAR BIL INDAH WATER ANDA!
Haha.. saje nak buat lawak di petang ini.. sampai sini saja post perawan kali ini.. kail sedang menggoda.. huhu..



En Sood menerangkan fungsi proses air kumbahan


Tuan Tanah, Pensyarah dan Pelajar yg ada


air dan bhn buangan berpisah


dorang ni kalo boleh terjun dalam tu..


Last Stage : Air Bersih!



Kenangan sebelum pulang ke PPUKM

p/s : esok presentation english. skrip x hafal lg. mintak2 semuanya berjalan lancar. Amin~

0 kritikan melampau:

Post a Comment

 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger TemplatesFree Blogger Templates;